Sjö&Hav inför myggfria zoner i Stockholms skärgård

Sjö&Hav, som utvecklar produkter som förenklar friluftslivet, går till attack mot sommarmyggen och inför myggfria zoner i Stockholms skärgård. De myggfria zonerna finns hos några av skärgårdens mest välkända krogar och ska ge besökarna en skönare skärgårdsupplevelse.

Tynningö Krog och Handelsbod är först ut i raden av krogar som med hjälp av Sjö&Hav kommer att erbjuda gästerna bord inom den myggfria zonen. Vid de utvalda borden kommer gästerna ha tillgång till Sjö&Havs testvinnande mygg- och fästingspray så att de kan skydda sig mot sommarens insektsplågor.

- Mygg, knott och andra blodsugande insekter är några av sommarens största irritationsmoment. Genom vårt samarbete med utvalda skärgårdskrogar vill vi ge besökarna en bättre sommarupplevelse med mindre risk för bett, säger Kim Persson, VD för SH Kollektion AB som äger varumärket Sjö&Hav.

Sjö&Havs mygg- och fästingmedel finns i både spray och roll-on. Insektsmedlet innehåller den naturliga substansen citriodiol, en olja som kommer från citroneukalyptusens blad, och är därmed fritt från kemikaliska komponenter. Det ger ett effektivt skydd mot mygg, knott, älgfluga och andra blodsugande insekter samt minskar risken för fästingbett.

Övriga produkter i Sjö&Havs sortiment är saltvattenstvål, saltvattensschampo, solskyddscreme och handdiskmedel. Alla produkter är utvecklade för utomhusbruk och för att förenkla friluftslivet.

För ytterligare information vänligen kontakta Kim Persson, VD SH Kollektion AB / Sjö&Hav, tel: 0732-50 50 21, e-post: kim@sjohav.se

SH Kollektion grundades 2004 av Kim Persson, Åsa och Magnus Plahn. Företaget har sitt säte i Stockholm. De säljer och marknadsför hygienprodukter under namnet Sjö&Hav som är speciellt utvecklade för friluftsliv. Läs mer på www.sjohav.se.

Taggar: