Välkommen till en strategisk PR-byrå

Report this content

Företag lämnar avtryck på många olika sätt. Det kan vara anställda, kunder, anhöriga, affärskontakter eller bara folk på stan som har en åsikt de gärna delar med sig av, framför allt om det är sensationellt eller negativt. Sammantaget skapar allt detta ett företags image, vilket också är orsaken till att Sjöbäck PR utgår från värdegrundade budskap.

– Värderingar fastnar och företag behöver vara medvetna om att allt som sägs påverkar deras position. De som förstår vikten av varumärkesstrategi kan också bli tydliga och bygga en medveten image hos viktiga målgrupper, säger Magnus Sjöbäck, vd för Sjöbäck PR.

Alla delar av ett företag kommunicerar. Görs detta utifrån tydliga värderingar blir det till värdefull PR som tillsammans bygger företagets image.

– Människor bildar sig alltid en uppfattning, det gäller även vad man tycker om varumärken. Nu är det nästan omöjligt att alla ska säga exakt likadant och det är inte nödvändigt. Men det går att få omgivningens tankar att vara mer i samma linje .

När Sjöbäck PR börjar arbeta med ett nytt företag inventeras alltid varumärket och ett praktiskt styrdokument, en kommunikationskarta, tas fram. Utifrån den går det sedan att skapa tydlig kommunikation, oavsett kanal eller målgrupp.

– Varje företag är unikt och det behöver formuleras för att bli tydligt. Först då går det att skapa en röd tråd och kommunikation som omgivningen förstår.

De som behärskar kommunikationen blir tydligare som affärspartner, arbetsgivare, gentemot sina kunder och alla andra målgrupper när de själva förstår vilka budskap och värderingar de sänder ut.

– Många företag behöver hjälp med sin kommunikation. Det kan vara grundläggande behov såsom löpande webbtexter, pressmeddelanden, medierelationer och internkommunikation. Eller mer specifika behov som krishantering, medieträning, Almedalsveckan eller möten och mässor. Vi vill hjälpa alla företag att bli bra på kommunikation oavsett sammanhang, säger Magnus Sjöbäck, vd för Sjöbäck PR.

För ytterligare information
Magnus Sjöbäck, vd och grundare Sjöbäck PR, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

Sjöbäck PR erbjuder varumärkesstrategi och värdegrundad kommunikation som når fram genom nyheter, sociala medier, möten och kampanjer. Byrån har kontor i Göteborg och arbetar idag med små och medelstora företag i hela Sverige. Sjöbäck PR startade 2014 och har sex medarbetare. www.sjobackpr.se

Taggar:

Citat

Företag måste vara medvetna om att allt som sägs påverkar deras position. De som förstår vikten av varumärkesstrategi kan också bli tydliga och bidra till att bygga en medveten image hos viktiga målgrupper.
Magnus Sjöbäck, vd för Sjöbäck PR.