Sjöö Sandström officiell klockleverantör till ASSA ABLOY Racing Team

Report this content

Sjöö Sandström officiell klockleverantör till ASSA ABLOY Racing Team Den svenska klocktillverkaren Sjöö Sandström har valt ASSA ABLOY Racing Team att utveckla och testa företagets nya exklusiva kappseglingsklocka under jordenruntkappseglingen Volvo Ocean Race Sedan 1993 har Sjöö Sandström som enda svenska klockleverantör tillverkat exklusiva klockor med kombinerad klassisk urmekanik och modern digital teknologi. Sjöö Sandström för teknologin ytterligare ett steg längre genom att utveckla en av de mest avancerade digitala klockorna på marknaden. "Ocean Race Chronograph" är en skräddarsydd klocka för professionell havskappsegling. Målet är att tillverka det mest exakta urverket världen, välpasslig för precisa tidmätningar. Klockan har utvecklats tillsammans med besättningsmedlemmar i ASSA ABLOY Racing Team och andra seglare från America's Cup och Whitbread. Klockan kommer att testas av besättningen under Volvo Ocean Race. - I vår strävan att utveckla den bästa seglarklockan i världen har vi fått mycket värdefull input av vårt nära samarbete med ASSA ABLOY Racing Team. Besättningen kommer även att vara viktiga ambassadörer för klockan under racet", säger Jens Wetterfors, VD, Sjöö Sandström. Whitbreadveteranen Magnus Olsson, som är team manager och tekniskt ansvarig för ASSA ABLOY Racing Team, är entusiastisk. "Det är spännande att få arbeta med Sveriges enda klocktillverkare. De tillverkar gedigna och välarbetade klockor och det kommer att bli en utmaning att testa 'Ocean Race Chronograph' under Volvo Ocean Race." Sjöö Sandström är även "Official Timing Sponsor" och leverantör av "the Official Race Watch" för Volvo Ocean Race. För ytterligare information: Jens Wetterfors, VD, Sjöö Sandström Sweden AB, tel. 08-791 71 00 alt. mobil: 073-340 00 30 eller E-post: jens@sjoosandstrom.se Josefine Lemmel, pressansvarig, mobil, 073 347 24 49 eller E-post: josefine@atlant.org Besök även www.sjoosandstrom.se för mer information om Sjöö Sandström, www.assaabloyracingteam.com för information om Assa Abloy Racing Team, samt www.volvooceanrace.org för information om tävlingen. Sjöö Sandström är Sveriges enda tillverkare av exklusiva armbandsur. Sjöö Sandström startades 1986 och lanserade den första produkten 1993. Sjöö Sandström är utnämnd till officiell tidtagare av Volvo Ocean Race 2001-2002. I samband med Volvo Ocean Race inleder Sjöö Sandström sin internationella lansering av produkter och varumärke. Om Assa Abloy: ASSA ABLOY-gruppen är världsledande tillverkare och leverantör av lås och tillhörande produkter, avsedda för säkerhet, utrymning och bekvämlighet. ASSA ABLOY deltar i Volvo Ocean Race för att stödja integreringen av sina 100 bolag runt om i världen och för att vidareutveckla ASSA ABLOYs identitet globalt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00260/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00260/bit0002.pdf