+227% i ökad omsättning och positivt resultat för koncernen Sjöstrand Coffee Int AB i april 2021

Sjöstrand Coffee Int AB fortsätter att öka starkt försäljningsmässigt och har under april månad ökat med 227% gentemot föregående år. Bruttovinstmarginalen uppgår till 43%. Omsättningen i april uppgår till knappt 2 MSEK (0,6 MSEK april 2020) och koncernen gör ett positivt resultat om 177 TSEK (-166 TSEK april 2020).

Bolaget har under våren ingått samarbetsavtal med ett antal större retailaktörer, bl a norska Home Brands, danska WhiteAway Group och Nordiska Galleriet. Genom dessa samarbeten har Sjöstrand etablerat sig starkt på den nordiska marknaden. Samarbetet med GRIND Coffee Roasters i UK fortsätter att etablera Sjöstrand på den brittiska marknaden som är en starkt växande kaffemarknad.

KONCERN TSEK
APRIL 2021 2020 ACK JAN-APRIL 2021 2020
Omsättning 1 983 608 Omsättning 5 910 1 985
Resultat 177 -166 Resultat -160 -643