John Ekeberg ny försäljningschef på Sjöstrand Coffee Concept

Sjöstrand Coffee Concept inleder året med att presentera John Ekeberg som Head of Sales. John har över 15 års erfarenhet av internationell försäljning- och affärsutveckling och kommer senast från Gartner. Dessförinnan har John bott och arbetat i Storbritannien där han bl a arbetat som KAM Europa för GlobalData, ett research- och konsultbolag inom retailsektorn.

"John har varit med och stöttat försäljningen som rådgivare under 2020 i samband med att jag kom in som VD och vi satte en ny strategisk riktning för Sjöstrand. Jag är oerhört glad över att John har tackat ja till rollen som Head of Sale och att vi nu får möjligheten att arbeta vidare tillsammans och förverkliga de målsättningar vi satt upp för bolaget", säger Cecilia Hjerzell, VD Sjöstrand.

"Jag känner väl den bransch som Sjöstrand verkar inom genom mina tidigare yrkesroller och jag ser fram emot att få nyttja den erfarenheten för att få Sjöstrand att fortsätta växa som varumärke och bolag på den internationella marknaden", säger John. "I min roll som delägare i Torrahf Invest AB, som även är en av huvudägarna i Sjöstrand, har jag följt bolaget under många år. Sjöstrand har en fantastisk potential och jag ser verkligen fram emot att tillsammans med Cecilia och det övriga teamet kunna omsätta den."

John tillträder sin tjänst den 8 februari 2020.

Cecilia Hjertzell
VD, Sjöstrand Coffee Int AB
cecilia.hjertzell@sjostrandcoffee.com
+46 733 83 33 89