Sjöstrand inleder samarbete med ny agent för Nederländerna och Belgien

Sjöstrand har ingått ett samarbetsavtal med Persell Sales för försäljning och distribution av Sjöstrands produkter i Nederländerna och Belgien. Persells representerar flera starka varumärken, bl a Saga Form, och samarbetar med ett stort antal retailers i Nederländerna och Belgien.

“Persells har helt rätt profil för Sjöstrand med en otroligt fin kundbas av starka nationella retailers, vilket vi hoppas ska leda till att Sjöstrands snabbt kommer in och får en bra exponering och försäljning i den här regionen. Vi ser fram emot att, tillsammans med Persell, fortsätta bygga vårt varumärke och försäljning i Nederländerna och Belgien. Vi har en gemensam ambition att under 2021 uppnå en försäljning på 140.000 Euro", säger John Ekeberg, Head of Sales på Sjöstrand.

Sjöstrand har sedan tidigare främst försäljning i regionen via den egna nederländska webshopen, Amazon Nederländerna, H&M Home Concept Store och onlineretailern Like2Cook.

Denna information är sådan som Sjöstrand Coffee är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-03-09 14:08 CET.

Cecilia Hjertzell
VD och Koncernchef, Sjöstrand Coffee Int AB
cecilia.hjertzell@sjostrandcoffee.com
+46 733 83 33 89