Branschens mest nöjda kunder finns hos Skandia

För sjätte året i rad tar Skandia förstaplatsen när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag presenterar nya resultat över kundnöjdhet bland företagskunder inom tjänstepensionsbranschen. Årets SKI visar att privatkunderna håller med. För andra året i rad tilldelas Skandia guldmedalj även i denna kategori.

– Det här är fantastiskt glädjande resultat. Det visar att vår strategi att arbeta långsiktigt med kunderna i fokus lönar sig. Jag är stolt över det engagemang och goda arbete som alla medarbetare dagligen gör för att skapa kundnytta och hållbart affärsvärde. Det skapar förutsättningar för fortsatt stort förtroende från våra kunder, säger Frans Lindelöw, VD och koncernchef på Skandia.

Varje år presenterar Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en rapport över kundnöjdhet inom försäkringsbranschen och vad som bidrar till den. Årets SKI Försäkring visar bland annat att branschens kunder i större utsträckning värderar god service, samt att många kunder uppger att de känner sig rätt försäkrade. Jämfört med andra aktörer så har Skandias den högsta andelen privatkunder som uppger att de är mycket nöjda, och värderas också av kunderna som det bolag som tillhandahåller högst prisvärdhet.

– Resultaten från SKI är väldigt glädjande, nu gäller det att inte luta sig tillbaka utan att fortsätta fokusera på att leverera bra lösningar med kundernas behov i centrum. Vi utvecklar och investerar stort de kommande åren för att framtidssäkra och effektivisera oss. I det arbetet sätter vi kunden i centrum och arbetar för att göra kundupplevelsen ännu mer digitaliserad och sömlös. Det säger Anna-Carin Söderblom Agius, Chef Affärsområde Försäkring.

– Att vi har branschens nöjdaste kunder utgör en fantastisk plattform för framtiden. Skandia ska fortsätta att leverera trygghet för generationer, fortsätta att vässa våra erbjudanden samt att göra våra tjänster ännu smidigare och enklare att använda sig av, avslutar Frans Lindelöw.

Jonatan Ohlin, pressansvarig, 073-032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på skandia.se

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har knappt 800 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se