Cecilia Daun Wennborg ny Sverigechef för Skandia

Cecilia Daun Wennborg ny Sverigechef för Skandia Cecilia Daun Wennborg, 39, har utsetts till chef för Skandias Sverige- organisation. I syfte att åstadkomma ökade samordnings - och stordriftsfördelar inrättades under hösten 2002 en gemensam koordineringsfunktion för Skandias bolag i Sverige. Cecilia Daun Wennborg, som blir ny Sverigechef är också fortsatt ansvarig för SkandiaLink. Cecilia Daun Wennborg har varit verksam inom Skandiakoncernen sedan 1989. " Skandias ställning på den svenska marknaden har ytterligare stärkts under de senaste åren. Det är ett förtroende som förpliktar. Genom att ännu bättre ta vara på möjligheter att samverka kan vi skapa ytterligare mervärde för våra kunder", säger Cecilia Daun Wennborg. Eventuella frågor: Gunilla Svensson, pressekreterare Skandia, tel 08-788 42 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/22/20030122BIT00480/wkr0002.pdf