Cirkus arenor inviger Skandiascenen den 8 oktober

Nu öppnar äntligen den nya scenen bredvid Cirkus på Djurgården, Stockholm. Genom ett samarbete mellan Cirkus och sparbolaget Skandia döps den till Skandiascenen och kommer ha plats för 800 sittande gäster, en storlek det råder stor brist på i Stockholm.

– Skandia och Cirkus möts i vår långa historia, men även i vår långsiktiga ambition kring utveckling av framtiden inom våra olika områden. Därför känns det extra roligt att nu gemensamt få chansen att skapa en ny och modern arena för framtidens artister och talanger – Skandiascenen, säger Palle Gustavsson, vd för Cirkus.

En viktig tanke med samarbetet är att Skandiascenen utöver traditionella konserter, shower och teaterföreställningar även ska kunna användas för att möjliggöra evenemang som idag inte har någon lämplig scen i Stockholm. Att det finns ett behov av scenen bevisas av att Skandiascenen redan är fullbokad till 2019.

– Vår scen kommer att ge oss på Skandia möjligheten att erbjuda våra kunder fantastiska upplevelser och evenemang. Men den kommer även att ge oss möjligheten att fortsätta vårt långsiktiga arbete för att påverka morgondagens samhälle i en hållbar riktning. Det finns många projekt och människor som
förtjänar en scen som idag saknas, inte minst inom vår satsning på barn och unga genom Idéer för livet. Vi skall se till att Skandiascenen ger dessa projekt och människor en chans att uppmärksammas, synas och utvecklas, säger Malin Pellborn, chef varumärke & marknad, Skandia.

Inför att Skandiascenen öppnas den 8 oktober kommer både den gamla scenen Cirkus och den nya Skandiascenen att flytta in på www.cirkusarenor.se, där man kommer hitta kalendarium, information och möjlighet att boka biljetter. Men redan nu kan du läsa mer om den nya scenen på www.cirkusarenor.se.

Palle Gustavsson, vd för Cirkus Arena & Restaurang, 0707-27 21 21
Malin Pellborn, chef varumärke & marknad, Skandia, 08-788 21 29
Jonas Collet, Skandias presschef, 08-788 20 39

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press