Fonden Skandia Time Global får nytt pris för framgångsrik förvaltning

Fonden Skandia Time Global får nytt pris av Lipper Fund Award i kategorin globala aktier. I år prisas Skandia Time Global för framgångsrik förvaltning under tre tidsperioder: 3 år, 5 år och 10 år. Det är andra året i rad som fonden får utmärkelsen.

- Det är en fantastisk prestation att fonden får utmärkelser för tre tidsperioder även i år. Fonden har under lång tid presterat mycket väl. På fem år har avkastningen varit över 200 procent*, säger Annelie Enquist, vd på Skandias fondbolag.

Skandia Time Global är en aktiefond, som investerar globalt i företag inom telekom, information, media och entertainment. Investeringarna fördelas över olika länder, främst i marknadsledande företag.

Fonden har tidigare fått flera utmärkelser, däribland utsågs Skandia Time Global till årets bästa fond 2018, inom kategorin branschfonder. Fonden ligger också i toppen över vilka fonder som gått allra bäst i PPM-systemet de senaste 5 åren.

- Skandia Time Global har en mycket bra historik av att hitta vinnande bolag inom sektorerna telekom, information, media och entertainment. På ett framgångsrikt sätt har förvaltaren byggt upp en portfölj bestående av bolag som på många olika sätt gynnas av olika tekniktrender. Framgångarna syns inte bara bland utmärkelserna utan även i avkastningen till kunderna, säger Anneli Enquist.

* Kursdatum: 2019-03-28. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. Fondens faktablad och informationsbroschyr finns på skandia.se/fonder.

Carl Lundborg, presskontakt, 08-787 10 14

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press
Bli kund på: http://www.skandia.se

Om Skandia