Göran Lenkel ny VD för SkandiaBanken

Göran Lenkel ny VD för SkandiaBanken Göran Lenkel har utsetts till ny VD för SkandiaBanken. SkandiaBanken består av två delar en Internetbank och en Rådgivningsbank och har verksamhet i Sverige, Danmark och Norge. Göran Lenkel har tidigare varit vice VD och ansvarig för Internetbanken och tillika Rådgivningsbanken i Norge och Danmark. Som VD efterträder han Peter Carrick, vilken också varit ansvarig för Rådgivningsbanken. Ny tillförordnad chef för Rådgivningsbanken blir Gunnar Lindroth. SkandiaBankens styrelseordförande Ulf Spång säger: "Peter Carrick har lett SkandiaBanken under en mycket krävande period. Han har genomfört ett omfattande besparings- och omstruktureringsprogram på ett förtjänstfullt sätt. När stafettpinnen nu växlas, är Göran Lenkel ett självklart val. Göran Lenkel är i hög grad arkitekten bakom SkandiaBankens framgångsrika Internet-bank och har en djup kunskap om såväl företaget som marknaden." För ytterligare information: Ulf Spång, styrelseordförande i SkandiaBanken och förste vice VD i Skandia, tel 08-788 25 00 Odd Eiken, v VD strategi & kommunikation, tel 08- 788 25 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00060/wkr0002.pdf