Hanna Wallentin ny HR-chef för Skandia

Hanna Wallentin tar över som HR-chef för Skandia från och med den 1 augusti. Hanna kommer senast från tjänsten som chef för HR Business Partners och har lång bakgrund inom Skandiakoncernen.

Jag är glad åt att Hanna valt att axla rollen och övertygad om att hon är helt rätt person för tjänsten. Hanna har lång bakgrund inom Skandiakoncernen och känner organisationen väl, vilket är en förmån. Hennes kompetens, erfarenhet och breda kontaktnät är redan idag en resurs för Skandia, jag ser fram emot att fortsätta att arbeta tillsammans, säger Frans Lindelöw, VD och koncernchef, i en kommentar.

Hanna Wallentin kommer att ingå i Skandias koncernledning och ersätter där Maria Z Furenmo som valt att lämna Skandia från och med den 31 juli.

– Jag känner ödmjukhet inför uppgiften och är stolt för förtroendet. Det glädjer mig att ta en mer aktiv roll och bidra med verksamhetsnära HR till Skandias affär och i vår transformation. Det säger Hanna Wallentin, tillträdande HR-chef.

Jonatan Ohlin, pressansvarig, 073-032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på skandia.se

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 840 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se