• Skandia/

Inbjudan Ungdomsrapporten 2013: mobbning, våld och diskriminering bland Sveriges ungdomar

Du är välkommen den 1 juli på en pressfrukost, där Ungdomsrapporten 2013 presenteras. Redan publicerade delrapporter har bland annat visat att var tredje svensk ungdom uppfattar tillvaron som svår, att drygt fyra av tio unga tjejer känner stress över vikt och utseende samt att det finns ett tydligt samband mellan självförtroende och syn på livet.

Den fullständiga rapporten kommer bland annat att visa:
- Hur utbrett det är med mobbning, våld och diskriminering bland Sveriges ungdomar, med vissa skillnader för ungdomar med utländsk bakgrund.
- I vilken grad ungdomar litar på att samhället ska ta hand om dem och i vilken grad de upplever att de kan påverka samhället.

Rapporten presenteras av Lena Hök, chef Corporate Responsibility Skandia. På plats finns även barnrättsorganisationerna Rädda Barnen, Bris och Unicef. Vi håller formatet enkelt med en kort presentation och ett öppet samtal över frukost i Skandias trädgård, Almedalen. Vi tar även tillfället i akt att berätta om Almedalsveckans kommande seminarier inom ramen för Barnrättstorget.

Tid: måndag 1 juli klockan 8.00-9.00 (inklusive frukost)

Plats: Skandias trädgård, Tage Cervins gata 3b, Visby

Anmälan behövs ej, men hör gärna av dig i förväg om du vill få möjlighet till enskild intervju.

Lena Hök, chef Idéer för Livet, 08-463 74 60
Jonas Collet, presschef Skandia, 08-788 20 39

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/hem/Om-Skandia/Press/

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen. Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang.  Idag är vi en ledande nordisk leverantör av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi har 2,2 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på drygt 440 miljarder kronor och 2 300 anställda.

Skandia kommer att ombildas till ett rent ömsesidigt bolag. Vi blir en av Nordens största, oberoende och kundägda bank- och försäkringskoncerner. Läs mer på www.skandia.se

Har du anmält dig som prenumerant av våra pressreleaser på www.skandia.se och inte längre önskar få dessa mejl, vänligen använd denna länk för avregistrering.