Internetworld utser SkandiaBanken till bästa nätbank

SkandiaBanken utsågs till bästa nätbank när tidningen Internetworld i sitt senaste nummer (nr. 4 2007) jämförde åtta bankers internettjänster till privatkunder. SkandiaBanken får omdömet "Bäst i test" med betyget 8 av 10.

Internetworld har tittat på bankernas tjänster till privatkunder på nätet. Betygen har satts efter en samlad bedömning av bland annat användarvänlighet, kreativitet, gränssnitt och funktioner. Internetworld har testat åtta banker: Danske bank, Handelsbanken, Icabanken, Ikanobanken, Nordea, SEB, SkandiaBanken och Swedbank.

I omdömet om SkandiaBanken står:
”SkandiaBanken ger ett kompetent intryck. Här har vi full koll på privatekonomin och har inga problem att klara oss på egen hand... Äntligen en bank som fattat vad vi först och främst är ute efter när vi kommer på besök.”

- Det är glädjande att Skandiabanken ännu en gång har utsetts till Sveriges bästa nätbank. Det är fjärde gången tidningen Internetworld ger oss betyget "Bäst i test". Vi strävar ständigt efter att ge våra kunder de bästa tjänsterna och den bästa servicen, säger Fredrik Sauter, VD för SkandiaBanken.

- Sajten ska vara enkel att använda och ha de funktioner kunden behöver för sin privatekonomi. Utmärkel-sen visar att vi lyckats i vårt arbete. Nu ska vi ytterligare vässa sajten, dess tjänster, funktioner och gräns-snitt, fortsätter Fredrik Sauter.

- Lika roligt är att SkandiaBanken i Norge har de mest nöjda bankkunderna. Det visar årets första kund-nöjdhetsmätning (Norsk Kundbarometer). SkandiaBanken i Norge har utsetts för sjätte året i rad till den bank med mest nöjda kunder. Det är också mycket glädjande, avslutar Fredrik Sauter.