Lasse Ericsson ny chef för försäljning på Skandia

Lasse Ericsson har idag utsetts till chef för försäljning på Skandia. Lasse kommer närmast från en roll som tf chef för försäljning på Skandia.

- Under sin tid som tf har Lasse Ericsson visat att han besitter de egenskaper som krävs för att ta Skandias försäljningsorganisation till nästa nivå. Jag känner mig trygg i att Lasse Ericsson kommer säkerställa att Skandias försäljningsorganisation förändras i takt med kundernas behov och marknadens utveckling. Han har ett högt förtroende och kan vår verksamhet och affär, säger Skandias koncernchef Frans Lindelöw.

Lasse Ericsson tillträder sin nya tjänst idag. Han har jobbat inom försäljning på Skandia sedan 2012 och har under de senaste åren haft rollen som chef för försäljningsstaben kund- och verksamhetsutveckling.

-  Jag uppskattar verkligen att jag får detta förtroende. Vi ska nu fortsatt ha örat mot rälsen och följa med i marknadens och kundernas behov för att kunna vässa oss ytterligare. Det känns mycket bra att fortsatt få förvalta och utveckla försäljningsorganisationen, säger Lasse Ericsson.

Carl Lundborg, presskontakt, 08-787 10 14

carl.lundborg@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se.

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se