Micael Dahlen tar plats i Idéer för livets styrelse

Skandias stiftelse Idéer för livet jobbar för att skapa ett samhälle med bättre hälsa och ökad trygghet över generationer. Nu är det klart att även Micael Dahlen, professor på Handelshögskolan i Stockholm, tar plats i styrelsen

– Jag är väldigt glad för att Micael tackat ja till att bidra till stiftelsens arbete. Hans perspektiv och kunnande kommer att vara så värdefullt för att fortsätta att driva stiftelsens arbete framåt. Det säger Stina Liljekvist, ordförande för Idéer för livet.

Micael Dahlen är professor på Handelshögskolan i Stockholm och har ett särskilt intresse för välbefinnande och välfärd, och kopplar beteenden och upplevelser på individ- och personnivå till näringsliv och offentlig politik.

– Välmående och välfärd är några av mina hjärtefrågor. Idéer för Livet är en viktig plattform för att samla och stötta sådana initiativ, jag är glad och ser fram emot att bidra i det arbetet på flera sätt, säger Micael Dahlen.

Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia
073 032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på skandia.se

Om Idéer för livet

Skandias stiftelse Idéer för livet verkar för en bättre hälsa och ökad trygghet för barn och unga, från idéer till handling som ger effekt - och skapar framtidstro. Idéer för livet initierar och stödjer forskning, organisationer, projekt och eldsjälar, och är länken däremellan. I över 35 år har stiftelsen stöttat över 4 400 projekt. Läs mer på www.ideerforlivet.se.