Moody’s uppgraderar Skandiabanken Aktiebolag (publ) kreditbetyg

Både Skandiabanken och Skandiabankens program för säkerställda obligationer har en rating (kreditbetyg) från Moody's Investors Service i syfte att förse externa investerare med en oberoende analys av Skandiabankens finansiella ställning.

Moody’s lämnar följande besked:

Moody’s - Rating Action: Moody's has affirmed Skandiabanken AB's baa1 baseline credit assessment (BCA), affirmed its a3 adjusted BCA that captures affiliate support, and upgraded its long- and short-term deposit ratings to A2/P-1 from A3/P-2. The outlook on the long-term rating is negative. Moody's has also assigned A1(cr)/Prime-1(cr) long- and short-term CR assessments to Skandiabanken.

Rating Action 150528

Öyvind Thomassen, Skandias bankchef, 08-463 62 12
Michel Jonson, Investor Relations Manager, 08-788 17 59

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press