Nu lanseras Skandia Omtanke – extra trygghet och avlastning i vardagen

Nu kan kunder med tjänstepension och vårdförsäkring hos Skandia ta del av ett nytt erbjudande för en tryggare vardag genom Skandia Omtanke.

Idag lanserar Skandia ett nytt erbjudande som heter Skandia Omtanke. Erbjudandet riktar sig till kunder hos Skandia som idag har tjänstepension och vårdförsäkring. Det handlar både om kunder i arbetslivet med äldre föräldrar som behöver stöd i vardagen, liksom kunder som gått i pension och själva behöver stöd och trygghet i vardagen.

Tjänsterna inom Skandia Omtanke erbjuds i samarbete med Skandias partners. Det inkluderar hjälp med bland annat vård- och myndighetskontakter samt kvalitetsgranskade vardagstjänster som promenadsällskap, hemlagad mat och IT-fix. Det går även att få hjälp att hitta balans med nya vanor och rutiner i samband med pensioneringen. Därtill ingår ett utökat försäkringsskydd vid olycka eller sjukdom.

Med Skandia Omtanke fortsätter vi att stärka relationen med kunderna genom att erbjuda fler och bättre trygghetstjänster. Skandia är det ledande pensionsbolaget och en trygg partner för våra kunder – vi fortsätter att ta ansvar för att säkerställa god avkastning, bidra till ett hållbart värdeskapande och skapa trygghet för generationer.

Här kan du läsa mer om Skandia Omtanke

Jonatan Ohlin, pressansvarig, 073 032 74 43
jonatan.ohlin@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se