• Skandia/

Resultat från fordringshavarmöte för Skandiabankens icke säkerställda obligationslån i norska kronor upptagna till handel på Nordic ABM

Fordringshavarmöte hölls i Oslo idag den 17 september 2015 i de icke säkerställda obligationslånen "Skandiabanken AB 14/17 FRN" med ISIN NO0010712425 och "Skandiabanken AB 14/19" med ISIN NO0010719826, upptagna av Skandiabanken Aktiebolag (publ) (”Skandiabanken”).

För båda lånen röstade en tillräcklig majoritet av fordringshavarna, i enlighet med uppställda regler för röstning, för låntagarbyte så att Midgard Prosjekt I ASA (under namnändring till Skandiabanken ASA) tar över som låntagare under dessa lån.

Låntagarbytet och överföringen av Skandiabankens kapitalmarknadsfinansiering sker som ett led i arbetet med att etablera Skandias norska bankverksamhet som en självständig norsk bank. Låntagarbytet är planerat till samma dag som Skandias norska bankverksamhet överförs till Skandiabanken ASA. Detta datum är ännu inte beslutat och offentliggjort men kommer att offentliggöras senast två arbetsdagar före det att överföringen sker.

För mer information om låntagarbytet, villkoren för detta och den nya låntagaren, hänvisas till kallelsen till fordringshavarmötet för icke säkerställda obligationer i norska kronor utgivna av Skandiabanken, som offentliggjordes via pressmeddelande den 2 september 2015.

Øyvind Thomassen, Skandias bankchef, 08-463 62 12
Jonas Collet, Skandias presschef, 08-788 20 39

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press
Bli kund på: http://www.skandia.se