Skandia erbjuder tjänstepensionskunder sänkta inköpskostnader

Som företagare vill man lägga all kraft och energi på att öka vinsten i den egna verksamheten. Nu får Skandias tjänstepensionskunder chans att minska sin administration och sänka sina inköpskostnader, genom en kostnadsfri tillgång till Sådenäs företagstjänst Min inköpsavdelning.

För att kunna göra det ännu enklare för sina företagskunder lanserar Skandia Min inköpsavdelning, i samarbete med tjänsteföretaget Sådenäs. Skandia erbjuder därmed sina tjänstepensionskunder att utan kostnad ansluta sig till en tjänst där målgruppsanpassade inköpslösningar samlas på ett ställe.

Folke Johnsen, småföretagarexpert på Skandia, ser tjänsten som ett mervärde i Skandias företagserbjudande, en tjänst som dessutom bidrar till att sänka företagarens kostnader.

– Skandia hjälper företagare att skapa en balans mellan intäkter och utgifter, råd som ofta handlar om pensionssparande eller trygghet vid oförutsedda händelser i livet. Eftersom vi vill förtjäna långsiktiga relationer med våra kunder är det väldigt roligt att nu även kunna erbjuda en tjänst som hjälper företagaren att minska sin administration och få tid över till att fokusera på annat.

Min inköpsavdelning innehåller inköpsavtal för viktiga varor och tjänster, exempelvis för kontorsmateriel, försäkringar, drivmedel och transporter. Den kostnadsfria tjänsten gör vardagen enklare för företagen som sparar både tid och pengar.

Behovet av leverantörsförhandlingar försvinner helt eller delvis och istället kan kraft och energi läggas på att öka vinsten i den egna verksamheten. Med tjänsten följer även en bemannad kundtjänst, där kunderna vid behov kan ställa frågor och diskutera allt som är kopplat till tjänsten.

– Skandias trovärdiga arbete för friska och vinstdrivande företag gör dem till en utmärkt partner till Sådenäs. Och med Min inköpsavdelning får Skandias tjänstepensionskunder omedelbara möjligheter att rationalisera sin inköpsadministration och sänka sina verksamhetskostnader, vilket särskilt bidrar till att främja dessa företags konkurrenskraft, säger Mats Famer, vd Sådenäs.

skandia.se/inkop finns det mer information om Min inköpsavdelning och hur man kommer igång.

Stefan Borngren, affärsutvecklare Skandia, tel: 08-788 49 61
Mats Famer, vd Sådenäs, tel: 070-766 26 85

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen. Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang.  Idag är vi en ledande nordisk leverantör av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi har 2,2 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på drygt 440 miljarder kronor och 2 300 anställda.

Skandia kommer att ombildas till ett rent ömsesidigt bolag. Vi blir en av Nordens största, oberoende och kundägda bank- och försäkringskoncerner. Läs mer på www.skandia.se

Om Sådenäs
Sådenäs förser det svenska näringslivet med inköpslösningar som sparar tid och sänker kostnader. Företagets tjänster är individuellt anpassade för samarbetspartners, stora företag och branschorganisationer. Sådenäs är ett svenskt tjänsteföretag och har kontor på Kungsholmen i centrala Stockholm.

Läs mer på www.sadenas.se