Skandia höjer återbäringsräntan till 5 procent

Från och med den 1 mars höjer Skandia den ordinarie återbäringsräntan på kundernas traditionellt förvaltade försäkringskapital från nuvarande 4 procent till 5 procent.

–Tack vare god avkastning i vår traditionella livportfölj kan vi nu höja återbäringsräntan från 4 till 5 procent. Den traditionella livportföljen är en trygg och stabil sparform som står emot kraftiga rörelser på finansmarknaden, vilket bevisades under föregående år som präglades av volatilitet och oroligheter. Vi fortsätter vårt långsiktiga arbete med att skapa en god avkastning till våra ägare och kunder, oavsett om det är goda tider eller tider av turbulens, säger Frans Lindelöw, vd och koncernchef på Skandia.

För mer information:

Markus Sjöqvist

Tf. presschef
+ 46 8-787 10 14
Markus.sjoqvist@skandia.se

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra drygt 1,7 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se

Taggar: