Skandia höjer räntan för bolån

Justeringen av boräntorna gäller bolån med 3 månader till 5 års bindningstid. Höjningen är en anpassning till det allmänna ränteläget och de ökade upplåningskostnaderna. Förändringarna gäller från och med torsdag 5 maj.

Förändringarna gäller samtliga bolån och framgår i tabellen nedan.

Bindningstider Förändring i procentenheter Ny listränta Bästa ränta (effektiv)*
3 mån +0,25% 2,38% 1,39%
1 år +0,45% 3,08% 2,10%
2 år +0,45% 3,75% 2,79%
3 år +0,35% 4,00% 3,04%
5 år +0,25% 4,10% 3,14%

Skandias prismodell bygger på transparens
Skandia erbjuder alltid färdigförhandlade räntor. Räntan bestäms av bolånets storlek, belåningsgrad och löptid. Dessutom får kunder med tjänstepension ytterligare rabatt.

Bolånekalkylen är en del av Skandias transparens där kunden enkelt kan räkna på vilken ränta som erbjuds.

Mer information om Skandias räntor hittar du här: https://www.skandia.se/lana/bolan/

*Gäller exempelvis med ett lån över 1,0 miljoner kronor, en belåningsgrad upp till 60% och med tjänstepension i Skandia.

Johanna Näsholm, presskontakt, 072 221 14 94
johanna.nasholm@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har drygt 800 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra drygt 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se