Skandia Idéer för livet har vunnit prestigefullt pris

Skandia vann på tisdagen juryns specialpris för Idéer för livet i Gyllene Hjulet, ett pris som sedan 1997 årligen delas ut av Sponsrings- och Eventföreningen till de bästa svenska projekten inom sponsring och event.

Skandia Idéer för livet var nominerat i kategorin "Årets Samhällsengagemang" för sitt arbete under 2010 med att bland annat utbilda Sveriges kommuner att jobba förebyggande för barn och unga. Idéer för livet vann inte inom denna kategori. Däremot delade juryn ut ett specialpris – förutom de sju ordinarie hjulen – till Skandia och Idéer för livet för sitt långsiktiga arbete under 24 års tid.

– Det här är ett fantastiskt erkännande för allt det arbete vi gjort under så många år. Med en ny sajt och Facebooksida och nya spännande projekt kommer vi att kunna ta en ännu större plats på samhällsarenan i framtiden och fortsätta påverka positivt för barn och ungdomar, säger Niklas Birgetz, chef för Idéer för livet och sponsring.

Juryns motivering löd:
”Det är en stor utmaning att orka - att få samarbeten att stärkas över tid, trots kriser både i världen och i företaget. Det är en stor utmaning att förbättra - att få samarbeten spännande, givande och relevanta för många, trots förändrade förutsättningar för affären. Det är en stor utmaning att bli ett av Sveriges bästa sponsorskap över tid... men ni har lyckats! Juryn gillar goda idéer för stunden, men vi älskar idéer som håller hela livet.”

Läs mer om Idéer för livet: www.ideerforlivet.se och Idéer för livet på Facebook.

För mer information, kontakta:
Niklas Birgetz, chef för Idéer för livet och sponsring på Skandia, tel. 08-788 47 85

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen.
Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Idag är vi en av världens ledande leverantörer av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi ingår i Old Mutual‐gruppen som har sitt huvudkontor i London och 54 000 medarbetare i 34 länder runt om i världen. Läs mer på www.skandia.se.

Taggar: