Skandia inför ny prissättning på bolån och sänker lägsta räntan

Skandia förenklar och ändrar den 18 augusti sin transparenta prissättningsmodell för bolån. Det medför att den lägsta möjliga räntan sänks från 1,29 procent till 1,20 procent effektiv ränta. Modellen med öppna rabatter utan behov av förhandlingar och prutande kvarstår.

– Förändringen gör det ännu enklare att snabbt få en bild av vad bolånet kostar samtidigt som vi nu erbjuder en av marknadens mest konkurrenskraftiga bolåneerbjudanden. Vi fortsätter med rabatt för alla med tjänstepension från första kronan men möjliggör nu också för fler att få lägre ränta även utan tjänstepension hos Skandia, säger Johanna Cerwall, vd på Skandiabanken.

Den nya prissättningen har förenklats på en rad punkter och sparande har helt tagits bort som villkor för rabatt. För att fler ska kunna ta del av en lägre ränta oavsett tjänstepension eller inte minskar betydelsen av att kunden har sin tjänstepension hos Skandia. Vidare kan bästa räntan om 1,20 procent ges vid en belåningsgrad på 60 procent till skillnad från tidigare 50 procent. Bolånets storlek minskar i betydelse framöver genom att gränsen sätts vid endast en miljon för att ta del av de bästa rabatterna.

– Vi håller fast vid vår modell med att kunden inte behöver förhandla eller blir av med sin rabatt samtidigt som vi vässar erbjudandet. Det ska vara enkelt och förutsägbart vad ett bolån kostar utan prutande och förhandlingar i tid och otid som de flesta konkurrenter tillämpar, säger Johanna Cerwall, vd på Skandiabanken

Räkna ut din ränta på Skandia.se.

Pontus Haag, presschef, 08-788 47 12
pontus.haag@skandia.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 650 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se