Skandia inleder samarbete med SAS EuroBonus

Skandias kunder kommer genom det samarbete som nu lanseras att kunna tjäna EuroBonus-poäng när de hanterar sin ekonomi. Poängen kan sedan användas för att betala bland annat flygresor, hotellvistelser, hyrbilar och köp i SAS webshop.

– Vi vill premiera våra kunders lojalitet när de hanterar sin ekonomi och har nyligen lanserat öppna och individuella bolåneräntor. I samarbetet med SAS har vi tänkt längre genom att inte bara belöna konsumtion utan även engagemang i form av bolån, sparande och pension, säger Bo Ågren, affärschef Skandia.

Samarbetet är en viktig satsning för att få fler kunder att välja Skandia som huvudbank. Att premiera en större del av kundernas ekonomi gör erbjudandet unikt. En genomsnittlig kund beräknas tjäna in motsvarande en Sverigeresa tur- och retur årligen genom sitt engagemang i Skandia.

SAS EuroBonus är med nästan 3,5 miljoner medlemmar ett av Nordens största lojalitetsprogram och erbjuder tjänster från ett 80-tal partners som bolaget samarbetar med.

– EuroBonus är en central del av SAS kunderbjudande. Från att ha varit ett flygbonusprogram har EuroBonus utvecklats till att erbjuda en mängd förmåner och med detta samarbete förstärks erbjudandet ytterligare. EuroBonus-medlemmarna ska uppleva att de får ett mervärde före, under och efter resan, säger Nils Lindhe, Vice President Loyalty på SAS.

Skandias befintliga kunder kommer under maj månad att få ta del av erbjudandet. Därefter genomförs en extern kampanj i samarbete med SAS.  Målet är att 20 000 Skandiakunder ska ansluta sig det första året.

Läs mer om erbjudandet på www.skandia.se/eurobonus

Bo Ågren, affärschef Skandia, 08-788 34 16
Sara Hägg Liljedal, informationsansvarig Skandia, 08-788 41 63

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press