Skandia öppnar nytt kontor vid Globen

Idag får invånarna i Stockholms södra områden nya möjligheter till kvalificerad rådgivning om ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande när sparbolaget Skandia öppnar rådgivningskontor vid Globen.

– Vi kommer erbjuda kvalificerad rådgivning inom allt från pensionsplanering och långsiktigt sparande till banklösningar och vardagsekonomi, till både privatpersoner och företag, säger Åsa Agneborg, ansvarig för det nya kontoret. Det känns jättebra att vi är tillbaka med ett kontor i Söderort så att vi kommer närmare våra gamla och nya kunder.

Sedan Skandia blev självständigt år 2012 har koncernen satsat på att öka sin lokala närvaro med fler rådgivningskontor. Tack vare tillskottet vid Globen har det kundstyrda sparbolaget nu 53 rådgivningskontor spridda över landet.

– Det är såklart fantastiskt att gå emot strömmen och öppna nya kontor när andra aktörer minskar sin service. När det gäller just kvalificerad rådgivning, där vi vill hjälpa våra kunder att tänka längre om sin ekonomi, är det viktigt att kunna få sitta ner öga mot öga med sin rådgivare, säger Bosse Ågren, Skandias försäljningschef.

Kontoret ligger på Arenavägen 47 i Globen-området och kommer att serva både privat- och företagskunder. Det kommer vara öppet för tidsbokning måndag-fredag.

Jonas Collet, Skandias presschef, 08-788 20 39
Åsa Agneborg, ansvarig för Skandias Globen-kontor, 08-788 48 11

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press
Bli kund på: http://www.skandia.se