Skandia publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2022

Skandias års- och hållbarhetsredovisning för 2022 är publicerad och finns tillgänglig på bolagets hemsida.

– Jag ser tillbaka på ett 2022 där Skandia stått stadigt och fortsatt leverera värde till våra kunder. Den långsiktiga trygghet som Skandia erbjuder är särskilt viktig i turbulenta tider. Vi kan konstatera att Skandia har en mycket stark finansiell ställning och i vår ”allvädersportfölj” Skandia Liv sprider vi riskerna över många olika tillgångsslag för att kombinera en hög avkastning med balanserat risktagande, säger Frans Lindelöw, Skandias koncernchef och VD.

Nya steg i vår klimatfärdplan

– Investeringar för framtiden behöver göras redan idag så under året har vi fortsatt våra ambitiösa åtaganden för att öka andelen gröna investeringar i våra portföljer, fortsätter Frans Lindelöw

Nöjdast kunder enligt SKI

– Att kunderna uppskattar oss visas bland annat genom att Skandia för femte året i rad har Sveriges nöjdaste tjänstepensionskunder enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och detta år har vi dessutom Sveriges nöjdaste privatkunder vilket är oerhört glädjande, avslutar Frans Lindelöw.

Rapporten finns bifogad samt på skandia.se.

Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia
073 032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har drygt 750 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se