Skandia sänker räntan på bolån

Från och med idag den 4 november sänker Skandia listräntan för bolån med 1 års bindningstid.

Räntejusteringen omfattar listräntan med 1 års bindningstid som sänks med 0,05 procentenheter. Det innebär att Skandia kan erbjuda en lägsta ränta om 1,04 procent i effektiv ränta.

- För oss är det viktigt att alltid kunna ge ett konkurrenskraftigt erbjudande till våra kunder. Ett bolån ska vara transparent och schysst. Vi har en av marknadens lägsta bolåneräntor och vi är stolta över att alltid erbjuda färdigförhandlade räntor, säger Johanna Cerwall, vd på Skandiabanken.

Skandias prismodell bygger på transparens
Skandia erbjuder alltid färdigförhandlade räntor. Räntan bestäms av bolånets storlek, belåningsgrad och löptid. Dessutom får kunder med tjänstepension ytterligare rabatt.

Bolånekalkylen är en del av Skandias transparens där kunden enkelt kan räkna på vilken ränta som erbjuds.

Mer information om Skandias räntor hittar du här: https://www.skandia.se/lana/bolan/

Johanna Näsholm, presskontakt, 072 221 14 94
johanna.nasholm@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se