Skandia sänker räntorna på längre löptider

Skandia sänker räntorna på bolån med bundna löptider. Räntan på fasträntekonto med ett års löptid sänks också. Sänkningarna beror på att de längre marknadsräntorna har fallit kraftigt. Förändringarna träder i kraft från och med fredagen den 22 december.

Förändringarna för bolån framgår i tabellen nedan:

Bindningstider  Förändring i procentenheter  Ny listränta
3 mån  Oförändrad  5,59%
1 år  -0,10%  5,59%
2 år  -0,15%  5,14%
3 år  -0,30%  4,84%
5 år  -0,30%  4,65%

Förändringen för konton framgår i tabellen nedan:

Konto  Förändring i procentenheter  Ny ränta
Lönekonto  Oförändrad  0,25%*
Sparkonto   Oförändrad  3,65%
Fasträntekont 3 mån  Oförändrad  4,20%
Fasträntekonto 1 år  -0,25%  3,65%

*Gäller på saldo upp till 100 000 kr

Självklart omfattas alla Skandias konton av insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden. Varje kund har rätt till ersättning för sin sammanlagda kontobehållning i banken med ett belopp som motsvarar högst 1 050 000 kronor.

Skandias prismodell på bolån bygger på transparens

Skandia erbjuder alltid färdigförhandlade räntor. Räntan bestäms av bolånets storlek, belåningsgrad och löptid. Dessutom får kunder med tjänstepension och energiklass A eller B ytterligare rabatt.

Bolånekalkylen är en del av Skandias transparens där kunden enkelt kan räkna på vilken ränta som erbjuds.

Mer information om Skandias boräntor hittar du här:  www.skandia.se/lana/bolan/

För mer information, vänligen kontakta jourhavande presskontakt:

tel: 08-787 10 14, mail: press@skandia.se

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har knappt 800 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se