Skandia sluter avtal med Capio S:t Görans sjukhus

Pressmeddelande 20070511

Skandia har slutit avtal med Capio S:t Görans sjukhus i Stockholm om att förvalta och hantera sjukhusets pensionsårtagande gentemot deras 1300 anställda. Avtalet gäller såväl försäkrings- som administrationsdelen.

”Skandia ser ett snabbt växande intresse bland bolag som har kommunala pensionskollektivavtal att, tillsammans med oss, hitta helhetslösningar för deras pensionsårtaganden. Vårt avtal med Capio S:t Göran är ett tydligt tecken på den stora framgång som Skandia har haft på denna marknad under det senaste året. Försäljningsökningen 2006 var hela 70 procent jämfört med året innan”, säger Jan Paju, chef för Arbetsgivaraffär på Skandia och tillägger:

”Jag är övertygad om att en starkt bidragande orsak till vår framgång är att vi kan erbjuda lösningar från två av pensionsmarknadens ledande aktörer, livförsäkringsrörelsen Skandia Liv och fondförsäkringsrörelsen Skandia Link.”

”För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra medarbetare en bra administrativ service i det som rör kollektivavtalet inom pensionsområdet (KAP-KL), samtidigt som vi vill att de skall ha en god överblick av sina pensionsförmåner. Vi har gjort en upphandling via Max Matthiessen och Skandia har på båda dessa punkter väl kunnat möta våra önskemål”, säger Stanley Holsteiner, ekonomichef på Capio S:t Görans sjukhus.

Avtalet med Capio S:t Görans sjukhus är det hittills största i sitt slag för Skandia. Totalt har Skandia idag ca 150 liknande avtal, såväl med kommunägda bolag, som med privata bolag som har ett kommunalt pensionskollektivavtal.

Capio S:t Görans sjukhus har vårdavtal med Stockholms Läns Landsting.