Skandia utnämnd till Årets Sparkonto

Skandias sparkonto har utnämnts till Årets Sparkonto av Privata Affärer när de utsett Sveriges bästa banker och finansiella tjänster. Priset motiveras med att Skandia visar vägen för de stora och höjer räntan mest.

Hos Skandia får du 2 procents ränta från första kronan på ditt sparkonto, utan restriktioner och med insättningsgaranti.

– Det är naturligtvis väldigt glädjande att vi prisas för Årets Sparkonto. Som kund hos Skandia kan man förvänta sig bra villkor på ett enkelt sätt för både lån och sparande, det tycker jag det här priset är ett kvitto på, säger Johanna Cerwall, VD Skandiabanken.

Privata Affärer väljer att uppmärksamma det konto där räntan höjts mest sedan årsskiftet. Att det dessutom är en konkurrenskraftig ränta gör inte saken sämre. Skandia visar att man som en av de större aktörerna kan erbjuda en konkurrenskraftig ränta.

– Vi har jobbat mycket med att vara schysta och transparenta när det gäller bolåneräntorna. Vi vill ha samma attityd i inlåningen och ge den ränta vi kan till våra kunder. Vi vill att man ska kunna ha allt från lönekonto till bolån och buffertsparande hos oss, avslutar Johanna Cerwall.

Mer information om sparande hos Skandia finns här:

Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia

073 032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har drygt 750 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra drygt 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se