Skandia utökar sitt ägande i Sophiahemmet Rehab Center

Skandia fortsätter att utveckla sitt erbjudande inom risk och hälsa. Från och med den 1 november utökade Skandia ägandet i Sophiahemmet Rehab Center.

Skandia vill stärka relationen med kunderna genom att erbjuda fler och bättre trygghetstjänster och attraktiva vårdförsäkringar, såväl på vägen till pension som efter pension.

Sophiahemmet Rehab Center är ett vårdgivande bolag som finns i Stockholm och Göteborg med ett 80-tal anställda, Skandia har tidigare ägt 50 procent av Sophiahemmet Rehab Center men med köpet ökas ägarandelen till 90 procent där Sophiahemmet AB fortsatt äger de resterande 10 procenten.

- Området hälsa har en stark framtida marknad. Befolkningen blir allt äldre, förväntningarna på vårdens kvalitet ökar, samtidigt får den skattefinansierade välfärden allt svårare att möta behoven. Vi ser att efterfrågan på marknaden är stor. Vi ser också att konkurrensen ökar. För att både möta våra kunders behov och den tuffare marknaden så satsar vi nu ordentligt, säger Jan Karlsson, chef för Risk och Hälsa på Skandia.

I samband med ägarbytet 1 november lämnar Bo Ågren, chef Försäljning Skandia, rollen som styrelseordförande, men sitter kvar som ledamot i styrelsen. Ny ordförande blir Marie Ågren, HR-chef, Skandia. Nuvarande vd för SRC, Anders Wink lämnar sitt uppdrag, rekrytering av ny vd inleds i närtid. Som tillförordnad vd tillträder Stefan Andersson, före detta vd på Sophiahemmet Rehab Center.

Sedan 20 år tillbaka har Skandia samarbetat med Sophiahemmet Rehab Center där kunder som nyttjar hälsoförsäkringen får hjälp av bland annat hälso- och rehabvägledare och psykologer.

Johanna Näsholm, presskontakt, 072 221 14 94
johanna.nasholm@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se

Om Skandia