Skandia vinner pris för årets nyhet

Skandia har vunnit utmärkelsen Årets nyhet för sin tjänst Smartbank i Privata Affärers tävling Årets bank. Smartbanken är en tjänst som består av en rad gratisfunktioner som bland annat automatiskt registrerar all information om kundernas köp, överföringar och betalningar, analyserar den och presenterar en grafisk översikt av hur mycket pengar man spenderar på vad.

Privata Affärers motivering till utmärkelsen lyder ”Bra verktyg för att ta ett smart helhetsgrepp om sin ekonomi.”

Smartbanken lanserades i april i år och idag använder 120 000 kunder tjänsten som en uppskattad hjälp för att få koll på sin vardagsekonomi.

– Skandiabanken har varit nytänkare när det gäller internet och ny teknik. Smartbanken är en enkel och praktisk hjälp till alla konsumenter, säger Mats Olsson som sitter i juryn för Årets bank.

Det här är tredje gången i rad som Skandia vinner pris i tävlingen Årets bank. I fjol fick Skandia pris för bästa kontot med sitt Skandiakonto, och 2010 för Årets internetbank.

– Innovationer ligger i våra gener och Skandia har alltid varit en innovatör med stor uppfinningsrikedom. Smartbanken föddes efter att vi genomfört flera undersökningar som visar att våra kunder vill ha bättre koll på sin privatekonomi, och det är något som smartbanken hjälper till med, säger Stefan Frisén, chef för digitala kanaler på Skandia.

Läs mer om smartbanken.

Jonas Collet, presschef Skandia, 08-788 20 39

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen. Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang.  Idag är vi en ledande nordisk leverantör av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi har 2,2 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på drygt 440 miljarder kronor och 2 300 anställda.

Skandia kommer att ombildas till ett rent ömsesidigt bolag. Vi blir en av Nordens största, oberoende och kundägda bank- och försäkringskoncerner. Läs mer på www.skandia.se

Har du anmält dig som prenumerant av våra pressreleaser på www.skandia.se och inte längre önskar få dessa mejl, vänligen använd denna länk för avregistrering.