Skandia vinner pris som årets uppstickare

Skandia har vunnit utmärkelsen Årets uppstickare i Privata Affärers tävling Årets bank, för sitt fullsortiment och sina smarta verktyg som hjälper kunderna att få ett helhetsgrepp om ekonomin.

Privata Affärers motivering till utmärkelsen lyder ”Utmanar med ett fullsortiment och praktiska verktyg som får kunderna att koppla greppet om sin ekonomi."

– Det är roligt att vara bankchef på ett 150-årigt företag och samtidigt få pris som uppstickare. Jag är riktigt stolt över att vi vann just det här priset eftersom det speglar vår strävan att vara innovativa och visar att vi utmanar. Det lovar gott för framtiden - om vi ska kunna utmana storbankerna så måste vi göra det på ett annorlunda sätt. Dessutom är det uppskattat av våra kunder att vi hjälper dem att ta ett helhetsgrepp om ekonomin med smarta verktyg, säger Öyvind Thomassen, Skandias bankchef.

Det här är fjärde året i rad som Skandia vinner pris i tävlingen Årets bank. I fjol fick Skandia pris för årets nyhet med sin smartbank, 2011 för bästa kontot med sitt Skandiakonto, och 2010 för Årets internetbank.

Läs mer om Årets bank: http://www.privataaffarer.se/nyheter/har-ar-arets-bank-590088

Öyvind Thomassen, bankchef Skandia, 08-463 62 12
Jonas Collet, presschef Skandia, 08-788 20 39

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/hem/Om-Skandia/Pressrum/

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen. Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang.  Idag är vi en ledande nordisk leverantör av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi har 2,2 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på drygt 460 miljarder kronor och 2 300 anställda.

Skandia kommer att ombildas till ett rent ömsesidigt bolag. Vi blir en av Nordens största, oberoende och kundägda bank- och försäkringskoncerner. Läs mer på www.skandia.se

Har du anmält dig som prenumerant av våra pressreleaser på www.skandia.se och inte längre önskar få dessa mejl, vänligen använd denna länk för avregistrering.