Skandiabanken - svensk topplacering och norsk förstaplats i kundnöjdhet

Idag presenteras två stora undersökningar som mäter bankernas kundnöjdhet i Sverige respektive Norge. Skandiabanken får höga betyg av kunderna med en förstaplats i Norge och en topplacering i Sverige där endast 1,6 poäng skiljer från förstaplaceringen. Det visar två undersökningar som presenteras idag; SKI (Svenskt Kvalitets Index) och EPSI (European Performance Satisfaction Index). Båda undersökningarna tas fram i samarbete med Handelshögskolan i Stockholm.

- Både i Sverige och Norge går fokusen på kundnyttan som en röd tråd genom verksamheten. För oss handlar det om att alla medarbetare ska se som sitt mål att varje dag skapa kundvärde. Att få nöjda kunder är en lagsport som kräver engagemang från alla medarbetarna. Jag ser dessa undersökningar som ett gott betyg på vårt lagarbete, kommenterar Øyvind Thomassen som är ny VD för Skandiabanken AB. Øyvind har även byggt upp och framgångsrikt ansvarat för Skandiabankens norska verksamhet allt sedan dess start.

För mer information kontakta:
Lena Hök, informationschef Skandiabanken och Skandia Privat - 08 463 74 60