SkandiaBanken, Årets bank tre år i rad

SkandiaBanken, Årets Bank tre år i rad SkandiaBanken utsågs i dag vid en ceremoni till Årets Bank 2000 för tredje året i rad av tidningen Privata Affärer. Juryns motivering lyder: "Skandiabanken är bättre än andra banker i varje delgren. Internettjänsten är enklare och lättare att förstå, räntorna är bättre, avgifterna lägre och utbudet av tjänster är stort. För den som har möjlighet att använda internet som ett redskap för att sköta sina bankärenden är Skandiabanken oslagbar." SkandiaBanken får speciellt beröm för att den lyssnat på kundkritik och därefter exempelvis sänkt beloppsgränsen för bostadslån. Göran Lenkel, VD i SkandiaBanken kommenterar utmärkelsen: "Det är fantastiskt roligt att få kalla sig Årets Bank i ytterligare ett år. Vi har sedan starten 1994 haft omfattande kundkontakter och anpassat tjänster och tillgänglighet efter kunderna. Våra internettjänster utvecklas ständigt liksom tjänster för helt nya kanaler, som t ex WAP." SkandiaBanken rankas dessutom högst i Privata Affärers stora konsumentundersökning för banker. Wilhelm Nordenankar, adjungerad jurymedlem i Årets Bank och avdelningschef på Konsumentverket säger: "När det gäller prisinformation är SkandiaBanken helt outstanding. Det framgår klart och tydligt hur mycket tjänsten kostar." För ytterligare information: Göran Lenkel, VD SkandiaBanken, tel 08-4636001 Helena Ruhmén, marknadschef SkandiaBanken, tel 08-4636237, 070-3680825 Fakta om SkandiaBanken: Internetbank med 380 000 kunder, verksamhet i Norge sedan april. Nästa år beräknas antalet kunder överstiga 500 000. Fullsortimentsbank för privatpersoner. Enda kontoret finns i Stockholm. Villkoren är förmånliga med låga avgifter och hög inlåning ränta (3,1procent). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00950/bit0002.pdf