• Skandia/

Skandiabanken Aktiebolag (publ) utökar program för icke säkerställda obligationer

Som ett komplement till bankens övriga finansiering har Skandias bank utökat rambeloppet för dess icke säkerställda obligationer (MTN) till 5 miljarder kronor.

Skandias bank har sedan den 31 maj 2012 ett program för icke säkerställda obligationer med ett rambelopp om 3 miljarder kronor. Från och med den 23 december 2014 utökas rambeloppet till 5 miljarder kronor. Skandias bank har haft en stark tillväxt framförallt inom bolån. Utlåningen till allmänheten i bankens balansräkning har växt med 57 procent mellan 1 januari 2013 och 30 september 2014 och tillväxtambitionen framåt är lika hög. Det utökade rambeloppet förbättrar bankens möjligheter att växa samt ger en ökad flexibilitet då bankens finansieringskällor diversifieras ytterligare.

Prospekt finns på: http://www.skandiabanken.se/hem/Om-oss/Finansiell-info/Skuldinvesterare/

Michel Jonson, IR-ansvarig, 08-788 17 59

Pressrum inklusive foton: http://www.skandia.se/press

Bli kund på: http://www.skandia.se