Skandiabankens service bäst bland banker

Igår vann Skandiabankens kundservice SM i telefoni som arrangeras av det oberoende undersökningsföretaget Q Survey.

Skandiabankens kundservice vann titeln som Sveriges bästa kundtjänst i kategorin "Bank" med motiveringen: "Med enastående hög kvalitet i alla avseenden utmärker sig årets vinnare i klassen Bank. Detta ContactCenter har det engagemang och den kunskap som krävs för att tillfredställa både befintliga och potentiella kunder".

- Kunden vinner på att vi har en kundservice i toppklass. Våra medarbetare har ett stort engagemang kring den enskilda kunden vilket ger en kvalitet i samtalet med kund. Jag är stolt över våra medarbetare och ledare som sätter kunden i främsta rummet så att kunden själv märker det, säger Georgios Godamanis, kundservicechef på Skandiabanken.

Det är tredje gången som Skandiabanken vinner utmärkelsen "Bästa kundtjänst". 2009 stod Skandiabankens kundservice också som vinnare i bankkategorin, och 2008 utsågs kundtjänsten även till Sveriges Bästa Kundservice när bolaget Teleperformance testade ett stort antal olika kundservice-center.

- Vi säger att kunden är chef och jag tror att det är det engagemang som finns för kunden bland medarbetarna som är orsaken till att vi för tredje gången har fått pris för Bästa kundservice, tillägger Georgios Godamanis.

För nittonde året i rad arrangeras SM i telefoni och Bästa Kundservice. Det är ett oberoende bolag, Q Survey, som arrangerar tävlingen och även genomför "mystery calls" till de deltagande bolagen. Det innebär att professionella undersökare ringer 200 samtal till vardera deltagande företag. I varje kategori ingår minst åtta företag som undersöks. Samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen. Parametrar som attityd, kunskap, effektivitet, tydlighet, bemötande och engagemang bedöms.

Lena Hök, informationschef Skandia Privat och Skandiabanken - 08 463 74 60
Georgios Godamanis, chef för Skandiabankens kundtjänst - 070 547 67 40

Skandia har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 150 år – genom krigstider och kriser, från det lokala bondesamhället in i den globala trådlösa kommunikationskulturen.
Det innebär att Skandia har en lång, stolt tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Idag är vi en av världens ledande leverantörer av lösningar för ekonomisk trygghet och långsiktigt sparande. Vi ingår i Old Mutual‐gruppen som har sitt huvudkontor i London och 54 000 medarbetare i 34 länder runt om i världen. Läs mer på www.skandia.se.