Spartips från Stefan Ingves när han gästar Skandias podcast En påse pengar

Idag släpps premiäravsnittet för säsongen av Skandias ekonomipodcast En påse pengar. Första gästen är ingen mindre än den förre detta riksbankschefen Stefan Ingves. I podden ger han sin syn på ekonomin och kommenterar bland annat den svenska växelkursen.

– Man får den växelkurs man förtjänar, säger Stefan Ingves.

Ingves lämnade vid årsskiftet jobbet som Riksbankschef efter 17 år händelserika år. Vad har han gjort sedan dess, hur ser han på det ekonomiska läget, på kronan och ränteläget? Och vilka är de fyra största utmaningarna för Sverige framåt? Sist men inte minst får vi också Stefan Ingves allra bästa spartips.

En påse pengar är en podd från Skandia. En kvart varje vecka möter Maria Porgérus kända och okända gäster som alla har ett gemensamt intresse – sparande, investeringar, pengar, boende och pension.

Lyssna på avsnittet med Stefan Ingves där poddar finns eller via länken skandia.se/enpåsepengar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia
073 032 74 43, jonatan.ohlin@skandia.se

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 800 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,9 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se