Valberedningen i Skandia Liv föreslår ny styrelseledamot

Valberedningen i Skandia Liv föreslår till ordinarie bolagsstämma följande ledamöter till styrelsen:

Hans-Erik Andersson, ordförande                        omval

Peggy Bruzelius, ledamot                                     omval

Reinhold Geijer, ledamot                                      omval

Lena Herrman, ledamot                                        omval

Hanna Jacobsson, ledamot                                  nyval

Niklas Johansson, ledamot                                  omval

Christer Löfdahl, ledamot                                     omval

Per Rosenmüller Nordlander, ledamot                 omval

Jonas Persson, ledamot                                       omval

Hanna Jacobsson föreslås till ny ledamot. Hon är sedan 2018 Chief Risk Officer (CRO) på Klarna. Hanna är diplomerad aktuarie och har en magisterexamen i matematisk statistik från Stockholms universitet. Hanna var 2005-2010 konsult på Towers Watson och mellan 2010 och 2016 hade hon olika positioner inom finansiell- och aktuariell analys inom Skandia. 2016-2018 var Hanna Group CFO på Nordea Life & Pensions.

Mengmeng Du har meddelat valberedningen att hon inte står till förfogande för omval.

Styrelsen i Skandia kommer som hittills att bestå dels av nio ledamöter som valts av stämman, dels av tre arbetstagarrepresentanter.

Camilla Ek, presskontakt, 072-538 63 23

Om Skandia
Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se