Ytterligare sänkning av Skandias bolåneräntor

Den 3 november 2020 sänker Skandia bolåneräntorna för alla bolån med ett till fem års bindningstid. Förändringen innebär att kunderna kan känna sig trygga med en ränta ner till 1,20 procent (effektiv ränta) under många år framöver.

– Vi har redan en av marknadens lägsta bolåneräntor med tre månaders bindningstid. Med denna sänkning kan man få samma låga ränta även på lån bundna upp till fem år, säger Johanna Cerwall, vd på Skandiabanken.

Reko bolån utan prut
Storbankernas ständiga försök att plocka bort framförhandlade rabatter lockar allt fler låntagare till aktörer med öppna prismodeller. Hos Skandia kan kunden själv räkna ut sin rabatt på webben och bolånerabatten bestäms av lånets storlek, belåningsgrad och om kunden har eller flyttar sin tjänstepension till Skandia. Gör man det kan man få en effektiv bolåneränta mellan 1,20-1,60 procent oavsett bindningstid - utan förhandling och prutande.

– Ingen ska behöva betala för mycket i ränta. Med vår nya bolåneränta vill vi att alla kunder ska få ett schysst bolån och kunna känna sig trygga med att hitta ett bolån som passar deras boendesituation, säger Johanna Cerwall.

Val av bindningstid på bolån - (nyutlåning 2020)

Bindningstid Nuvarande listränta Ny listränta Justering
3 mån 2,19 % 2,19 % 0 %
1 år 2,24 % 2,19 % -0,05 %