Ytterligare sänkning av Skandias bolåneräntor

Idag sänker Skandia bolåneräntorna för alla bindningstider. Förändringen innebär att kunderna erbjuds en ränta mellan 1,14 och 1,54 procent (effektiv ränta).

Listräntan för Skandias bolån från 3 månader upp till 5 års bindningstid sänks med -0,06 procentenheter. Bara under november har bolaget totalt sänkt räntan med 0,11 procent på bolån med 1-5 års bindningstid. Med den nya räntesänkningen kan kunderna få en ränta mellan 1,14 - 1,54 procent (effektiv ränta) oavsett bindningstid på bolånet.

– Med ytterligare en sänkning av listräntan kan våra kunder få ett schysst bolån med samma låga ränta, oavsett hur lång tid man önskar binda sitt bolån. Det ger flexibilitet och trygghet på bostadsmarknaden, säger Johanna Cerwall, vd på Skandiabanken.

Skandias prismodell för bolån bygger på transparens. Kunder med tjänstepension i Skandia får lägst ränta. Utöver tjänstepension bestäms rabatten på bolånet av bolånets storlek och belåningsgrad. Den som lånar upp till 60 procent av bostadens värde och som har sin tjänstepension hos Skandia erbjuds en effektiv ränta på 1,14 procent.

Val av bindningstid på bolån - (nyutlåning 2020)

Bindningstid Nuvarande listränta Ny listränta Justering
3 mån 2,19 % 2,13 % -0,06 %
1 år 2,19 % 2,13 % -0,06 %