JOHAN HOLMGREN I HUDDINGE ÄR ÅRETS MÄKLARE

Report this content

Johan Holmgren på SkandiaMäklarna i Huddinge har utsetts till Årets Mäklare 2008. Bland konkurrenterna fanns 277 andra mäklare över hela Sverige. Utmärkelsen ”Årets mäklare” baseras bland annat på kundnöjdhet.

SkandiaMäklarna är ett av de största mäklarföretagen i Sverige med 77 kontor runt om i landet och närmare 400 medarbetare. SkandiaMäklarna fick högst betyg av kunderna under 2008 och tilldelades nyligen branschutmärkelsen Årets Mäklare. Bäst bland de bästa är mäklaren Johan Holmgren som i år fått utmärkelsen Årets Mäklare inom kedjan.

– Jag älskar mitt jobb, det tror jag gör mig till en engagerad mäklare och det märker kunderna. Det finns väl inget direkt framgångsrecept utan handlar nog om att hålla sina kunder nöjda genom hela processen. Grundläggande saker som att vara noggrann och hålla kunderna uppdaterade har stor betydelse, säger Johan Holmgren på SkandiaMäklarna i Huddinge.

I valet av Årets Mäklare vägs flera faktorer in och bedömningen grundas på antal genomförda affärer, omsättning samt betyg och omdömen från kunder. Alla SkandiaMäklarnas kunder får utvärdera sin syn på mäklarens arbete och hur bostaden förmedlades. Utvärderingen görs på skalan 1-5, där 5= högsta betyg.

Johan Holmgren fick snittbetyget 4,75, vilket kan jämföras med det totala betyget för alla mäklare som ligger på 4,34. Under 2008 förmedlade han 62 bostäder och fritidshus, ett stort antal i förhållande till genomsnittet.

– I vår bransch är hög kvalitet rakt igenom ett krav. Att SkandiaMäklarna fick branschutnämningen ”Årets Mäklare” visar att kunderna är nöjda med vårt arbete, men självklart kan vi bli ännu bättre. Johans insats och de exceptionellt höga betyg han har fått från sina kunder är ett föredöme för oss alla, säger Björn Edstrand, VD för SkandiaMäklarna.

Johan Holmgren kommer från Värmdö i Stockholm och har arbetat som fastighetsmäklare i 5 år.