Rekordmånad för bostadsförsäljning

Report this content

Årets bostadsförsäljning har skjutit i höjden för SkandiaMäklarna. I majmånad slog mäklarföretaget all time-high och ökade sin försäljning med 30 procent, jämfört med samma månad ifjol. På årsbasis har SkandiaMäklarna ökat bostadsförsäljningen med 18 procent.

I maj gjorde SkandiaMäklarna den bästa månaden i företagets historia. Ökningen är rikstäckande med extra stark försäljning i storstadsregionerna, Mälardalen, Linköping, Jönköping och Karlstad.

– Det har gått väldigt bra, maj är traditionellt en stark månad försäljningsmässigt men i år slår vi alla rekord. Fortsätter året såhär kommer vi slå våra tidigare försäljningsår. Det råder fortfarande mycket hög efterfrågan på bostäder och då utbudet är lägre än normalt drivs prisbilden upp, säger Fredrik Helmstrand, VD på SkandiaMäklarna.

För mer information kontakta:

Fredrik Helmstrand, VD SkandiaMäklarna 0733- 679900, e-post: fredrik.helmstrand@skandiamaklarna.se

Andreas Mühlich, marknadschef, SkandiaMäklarna, 08-410 825 11, 0734-42 46 32, e-post: andreas.muhlich@skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 430 medarbetare på 78 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Läs mer på www.skandiamaklarna.se

Taggar: