SkandiaMäklarna erbjuder oberoende budgivningskontrollant tillsammans med Villaägarnas Riksförbund

Från och med idag erbjuder SkandiaMäklarna möjligheten att ta in en oberoende kontrollant i budgivningsprocessen. Detta genom ett unikt samarbete med Villaägarnas Riksförbund. Samarbetet ger även SkandiaMäklarnas kunder möjlighet till juridisk och byggteknisk expertis. Samtliga kunder som köper villa via SkandiaMäklarna kommer bli medlemmar i Villaägarnas Riksförbund.

– Kunderna blir allt kunnigare och ställer allt högre krav på mäklarna. Samarbetet med Villaägarna ger våra kunder tillgång till förbundets expertis och alla samarbeten som förenklar villalivet. I gengäld erbjuder vi deras medlemmar bra villkor när de vill köpa och sälja sin villa, säger Liza Nyberg, VD på SkandiaMäklarna.

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 400 medarbetare på 75 kontor. Villaägarnas Riksförbund jobbar för den som bor i villa. Samarbetet med SkandiaMäklarna är det första av sitt slag för Villaägarna.

– Vi har granskat SkandiaMäklarnas kundprocesser och ställer oss positiva till kvalitén i dessa processer samt att man fokuserar på kärnaffären – att mäkla bostäder, inte på att sälja kringtjänster som har blivit allt vanligare i mäklarbranschen sedan införandet av nya mäklarlagen. Därför kan vi nu sätta vår kvalitetsstämpel på SkandiaMäklarna, säger Kenneth Kanckos på Villaägarnas Riksförbund.

Andreas Mühlich, marknadschef, SkandiaMäklarna, 08-410 825 11, 0734-42 46 32, e-post: andreas.muhlich@skandiamaklarna.se

Kenneth Kanckos, Villaägarnas Riksförbund, 010-750 01 00

Om SkandiaMäklarna

SkandiaMäklarna är en av Sveriges största fastighetsmäklarkedjor med cirka 400 medarbetare på 75 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende. Företaget ägs av Danske Bank. Läs mer på www.skandiamaklarna.se

Om Villaägarnas Riksförbund

Villaägarna skapar nytta för våra medlemmar och arbetar för bättre villkor för alla Sveriges småhusägare. Förbundets vision är att alla ska kunna förverkliga sina småhusdrömmar. Villaägarna har ca 323 000 medlemshushåll. Genom att samla landets villa- och fritidshusägare i en stark och partipolitiskt obunden organisation ska medlemmarnas intressen tillvaratas. Medlemsarbetet bedrivs lokalt, regionalt och nationellt och präglas av kvalificerad kompetens inom förbundets verksamhetsområden som är intressepolitik, rådgivning och medlemsförmåner.