SkandiaMäklarna går in som huvudpartner till SOS Barnbyar, skänker 100 kr per bostadsaffär under 2018.

SkandiaMäklarna har som ett av sexton svenska företag gått in som huvudpartner till SOS Barnbyar. Alla mäklare i Sverige är delaktiga och skänker redan sedan i somras 100 kronor per förmedlad bostad. Löftet och målsättningen är att donera minst en miljon kronor per år, för att finansiera byggnationen och driften av ett hus i en barnby i Santa Cruz, Bolivia.

1 av 10 barn i världen är, eller riskerar att växa upp, helt ensamma - utan föräldrar, omsorg och kärlek. SOS Barnbyar arbetar för att just det barnet ska få en trygg och kärleksfull uppväxt. SkandiaMäklarna väljer att som en av sexton huvudpartners, stödja insamlingen genom olika aktiviteter och engagemang, där bland annat varje mäklare i kedjan kommer donera 100 kronor för varje lägenhet eller villa som säljs. Löftet och målsättningen är att donera minst en miljon kronor per år, till SOS Barnbyars verksamhet i Santa Cruz, Bolivia.

– Anledningen till att vi på SkandiaMäklarna vill engagera oss är egentligen lika enkel som självklar: För att vi kan. Vi jobbar varje dag väldigt nära människor och deras bostäder, så visionen om att inte ett enda barn i världen ska vara ensamt och utan hem, ligger väldigt nära våra hjärtan. Vi vill engagera oss i arbetet och valde Bolivia just för att behovet är som allra störst där. Vi kommer göra en rad engagemang och aktiviteter för att samla in bidrag, men vårt stora strå till stacken blir via bostadsförsäljningen, där vi bland annat kommer att skänka 100 kronor per genomförd affär - vilket är något vi tror att även våra kunder uppskattar, säger Viktor Henriksson, marknadschef på SkandiaMäklarna.

SkandiaMäklarna kommer utöver bidraget per bostadsaffär, även erbjuda sina kunder att vara med och bidra genom andra roliga aktiviteter och samarbeten, där en stor händelse under våren blir en besöksresa till Santa Cruz för att besöka det nybyggda huset.

– SkandiaMäklarna har under 2017 utökat sitt stöd till SOS Barnbyars verksamhet i Santa Cruz, Bolivia. SkandiaMäklarna finansierar där byggnationen av ett nytt familjehus. Det innebär att åtta barn får ett hem, en familj och en trygg uppväxt. Barn som annars riskerat att växa upp utan omsorg, utbildning och vård. Under 2018 kommer SkandiaMäklarna att fortsätta stödja arbetet i barnbyn i Santa Cruz vilket vi på SOS Barnbyar är oerhört glada för. Vi är mycket stolta över att ha SkandiaMäklarna som vår huvudpartner och tillsammans arbetar vi för att inte ett enda barn skall växa upp ensamt, säger Johan Carrick, insamlingschef på SOS Barnbyar.

Viktor Henriksson, Marknadschef SkandiaMäklarna, 070 817 17 21

e-post: viktor.henriksson@skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges främsta fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 100 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende med verksamhet i Sverige och Spanien. Läs mer på www.skandiamaklarna.se och på skillnad.skandiamaklarna.se