SkandiaMäklarna öppnar nytt kontor i Palma, Mallorca

Report this content

SkandiaMäklarna fortsätter sin expansion utomlands och öppnar nu officiellt företagets femtonde kontor i Spanien.

SkandiaMäklarna fortsätter sin aggresiva expansion utomlands och öppnar nu sitt femtonde kontor i Spanien, denna gång i svenskfavoriten Palma, Mallorca.

SkandiaMäklarna har funnits i Spanien sedan 80-talet då det första kontoret öppnade på Costa Blanca, men expansionen har under de senaste åren eskalerat och den svenska mäklargiganten ökade försäljningen med hela 84% under 2017.

- Mallorca är den största ön i Balearerna, med ett enormt historiskt och kulturellt arv. Lägg till över 500 kilometer kustlinje och 300 soldagar per år, så förstår man varför ön är så fruktansvärt attraktivt för svenska utlandsköpare, säger Viktor Henriksson, marknadschef på SkandiaMäklarna.

- Utbudet av bostäder på Mallorca är mycket varierande, här finns allt från lyxiga villor till enklare lägenheter och priserna spänner över ett väldigt stort spann, säger Stina Wiksten, fastighetsmäklare på SkandiaMäklarna Mallorca.

Mallorca erbjuder närmare 25 golfbanor i fantastiskt vackra omgivningar, världsberömda cykelvägar, spektakulär vandring i Traumuntanabergen och exceptionell segling och bad i Medelhavet. Ett eurpoeiskt paradis för dig som funderar på bostasköp utomlands.

För mer information kontakta:

Viktor Henriksson, Marknadschef SkandiaMäklarna, 070 817 17 21

e-post: viktor.henriksson@skandiamaklarna.se

SkandiaMäklarna är en av Sveriges främsta fastighetsmäklarkedjor med cirka 500 medarbetare på 100 kontor. SkandiaMäklarna särskiljer sig genom hög kunskap inom såväl försäljning, marknadsföring som lokalkännedom. Verksamheten spänner över områdena: bostäder, fritidsboende, kommersiella fastigheter samt utlandsboende med verksamhet i Sverige och Spanien. Läs mer på www.skandiamaklarna.se