Delårsrapport januari – juni 2009

Andra kvartalet 2009 - Koncernens rörelseresultat uppgick till -24 mkr (-8) - Koncernens resultat efter skatt uppgick till -18 mkr (-3) - Resultat per aktie uppgick till -0,27 kr (-0,03) - Kassaflödet under perioden uppgick till -28 mkr (-22) - Portföljbolaget CMA Microdialysis förvärvade resterande aktier i intressebolaget Dipylon Medical - Portföljbolaget Bure tillsammans med Altor fund III slutförde förvärvet av Carnegie Investment Bank och Max Matthiessen från Riksgälden Delårsperioden januari – juni 2009 - Koncernens rörelseresultat uppgick till -36 mkr (-3) - Koncernens resultat efter skatt uppgick till -18 mkr (1) - Resultat per aktie uppgick till -0,25 kr (0,02) - Kassaflödet under perioden uppgick till 176 mkr (-79) - Fortsatt avmattning i dotterbolaget MYDATA. Rörelseresultat uppgick till -69 mkr, varav förluster på valutaterminskontrakt -35 mkr - Portföljbolaget Bure slutförde inlösenprogram, Skanditek erhöll 201 mkr Efter periodens utgång - Skanditek slutförde samgåendet mellan dotterbolaget MYDATA och Micronic Laser Systems AB och blev därigenom största ägare i Micronic med 38,0  procent