Delårsrapport januari – september 2009

Tredje kvartalet 2009 - Koncernens rörelseresultat uppgick till 151 mkr (2) - Koncernens resultat uppgick till 241 mkr (-18) - Resultat per aktie uppgick till 3,66 kr (-0,28) - Resultat från avvecklade verksamheter uppgick till 91 mkr (-20) - Kassaflödet under perioden uppgick till -29 mkr (-20) - Skanditek slutförde samgåendet mellan dotterbolaget MYDATA och Micronic Laser Systems AB och blev därigenom största ägare i Micronic med 38,0 procent. Resultateffekt av negativ goodwill 179 mkr (0) Delårsperioden januari – september 2009 - Koncernens rörelseresultat uppgick till 158 mkr (8) - Koncernens resultat uppgick till 223 mkr (-18) - Resultat från avvecklade verksamheter uppgick till 64 mkr (-27) - Resultat per aktie uppgick till 3,41 kr (0,14) - Kassaflödet under perioden uppgick till 146 mkr (-99) - Portföljbolaget Bure slutförde inlösenprogram, Skanditek erhöll 201 mkr Efter periodens utgång - Den 14 oktober 2009 föreslog styrelserna för Bure Equity AB och Skanditek Industriförvaltning AB en fusion mellan bolagen. Samgåendet bedöms vara ett naturligt led i utvecklingen för båda bolagen, där de kombinerade resurserna gör att det nya bolaget blir en starkare aktör på den finansiella marknaden. - Utbytesrelationerna för fusionen mellan Bure och Skanditek ger att för varje aktie i Skanditek kommer aktieägaren att erhålla 0,75 nya aktier i Bure. En aktieägare i Skanditek som innehar 4 aktier får sålunda 3 nya aktier i Bure - Extra bolagsstämma i Skanditek, tisdagen den 1 december 2009 klockan 10:00 i Salénhuset, Aulan, Norrlandsgatan 15 i Stockholm.