Fira Nationaldagen på Skånes Djurpark med Mullvaden och SIA-glass

Report this content

På lördag, den 6 juni, hissar vi flaggan och rullar ut röda mattan! Mullvaden hälsar våra gäster välkomna till parken och en härlig dag bland våra djur. Dagen till ära kan alla barn få svenska flaggan målad i ansiktet av våra Äventyrare. Med flagga i ansiktet så kan du delta i vår tävling på Instagram. Mest fantasifulla bild från parken vinner tre dagspass till parken.

SIA-glass är på plats och bjuder alla våra gäster på smakprov av årets nyheter! Vilken blir din favorit?

Passa också på att bekanta dig med årets nykomlingar! Våra lamm och killingar växer så det knakar och blir busigare för var dag. Vildsvinskultingarna, som får springa fritt i parken blir modigare och modigare, ibland gör de utflykter nästan ända ner till ponnyridningen. Björnungarna syns mer och mer ute i hägnet och även våra älgkalvar även om de är lite blygare.

Varmt välkomna!

Skånes Djurpark utanför Höör i Skåne. Djurparken är störst i världen på nordiska djur och målet är att bli Sveriges bästa park för barnfamiljer att besöka. I parken finns djur som lever eller har levt vilt i Norden, däribland vildsvin, älg, björn, gråsäl samt tama djur av gamla nordiska lantraser. Totalt har djurparken djur av fler än 85 olika arter. Skånes Djurpark är medlem i Svenska Djurparksföreningen och den europeiska djurparksföreningen EAZA.

Taggar: